lovejesus

Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Laura Vedenvik - 26 januari 2015 11:17

Nyårslöfte 2015.

 

Jag har inte haft något nyårslöfte på flera år då jag är så dålig på att hålla dem.

 

När jag ger ett löfte så känner jag mig otroligt taggad och tror att jag ska kunna hålla det.

Men redan efter 6-8 veckor ger jag upp.   

 

Vi kan ta två exempel på nyårs löften som jag gett till mig själv på tolvslaget under raketregnet, som inte slutat som jag tänkt mig.

 

1. Inte äta godis: Det gick ju bra till en början men efter några veckor började jag intala mig själv att jag varit så himla duktig så jag minsann kunde få unna mig några godisbitar framför tv:n. Och sen är det kört för jag har ju redan brytit löftet.

 

2. TRÄNA: Jag köpte ett gymkort, kläder, skor och satte igång. Och nu snackar vi om att sätta igång! (Jag tror ju mig alltid veta hur man ska göra och bryr mig inte om att besvära med att fråga någon instruktör om hjälp.)

 

Tittade lite på hur de andra gjorde för att sen sätta på lite vikter.

Visserligen var det ju tungt som in i bubblans då jag graciöst försökte att lyfta vikterna. (säkert bara för att jag är så otränad) Men det kommer bli lätt som en plätt efter några gånger ska vi se.   

Efter att ha kört igenom alla kroppens muskelgrupper gick jag nöjd hem för att sätta mig i viloläge (musklerna växer snabbare då).

 

Men under natten som gick så hände något katastrofalt med kroppen, jag hade sån smärta på morgonen dagen efter i varenda kroppsdel från tå upp till käkmusklen (så att föda barn var en lätt match i jämförelse med det.)

Att ta sig ur sängen gick mindre smidigt och jag ville inte ens tänka på att kränga på mig några som helst klädesplagg allra minst tröjan där det krävdes att lyfta armarna över axlarna.

 

Att föra en konversation som kunde leda till skratt eller få mig att riskera göra en hostning var nu ett uppdrag som jag tog på fullaste allvar för att minimera.   

 

Efter fem dagar liggandes i fosterställning fick jag uppsöka läkare som berättade att jag inte kan börja träna så tungt direkt utan att man brukar lägga på lite lätta vikter först för att sen öka osv. (Jo man tackar. Detta visste jag nu. Hjälp mig!)   

Hem igen med inflammationshämmande i apotekspåsen och sjukskriven en vecka till.

 

Men i år 2015 är det något helt nytt som jag tror jag ska klara av! 

 

Jag ska bemöta alla otrevligheter med vänlighet.

I bibeln berättas det om att lägga brinnande kol på den otrevliges huvud och det är just det jag ska göra hela detta året och resten utav mitt liv förresten.

 

Tänk er att någon varit osjysst mot dig och du blivit väldigt arg och ledsen.   

Så arg att du bestämmer dig för att prata med den personen dagen efter.

Du ligger hela kvällen och långt in på natten och vrider och vänder på tankarna för att få ihop exakt vad du ska säga till hen.

Du känner dig bitter, arg, ledsen och trött för du inte sovit en blund.

 

Dagen efter så taggar du upp dig och bygger upp mod för att våga gå fram och säga ett par sanningens ord.

Hämnden är ljuv!

 

Detta slutar bara med osämja och det blir en höna utav en fjäder.


Ingen mår bra och man drabbas utav

dålig sömn, dåligt samvete och oro. 


Men jag tänkte att använda mig utav omvänd psykologi som jag tror att även Jesus gjorde.

Jag kommer i år bemöta den personen som är otrevlig mot mig med en stor kram och snällhet.

Det kommer göra att hen tappar tråden och kommer bli jätte paff och krama mig tillbaka.

BRINNANDE KOL!   


Då slipper jag bära på tunga svarta tankar/känslor och kunna sova gott under natten.

Och hen som är elak kommer sluta vara det då hen bara får en massa kramar ifrån mig

 och det vet man ju sätter igång en massa endorfiner och andra glädjeämnen.


Detta året kommer bli hur bra som helst.

Jag mår bra och min omgivning kommer må bra. 


STÅ UPP FÖR KRAMARNA!!!!!   


IÅRKOMMERJAGFIXANYÅRSLÖFTET   

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards